CS: GO | وبلاگ تخصصی CS:GO

.::Counter-Strike: Global Offensive::.

CS: GO | وبلاگ تخصصی CS:GO

.::Counter-Strike: Global Offensive::.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

توضیح کامل بازی Cs Global Offensive

دوشنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۳، ۰۸:۳۴ ب.ظ

پس از ۸ سال انتظار بالاخره نسخه ی جدید محبوب ترین بازی و همچنین اولین بازی اکشن آنلاین طبق امتیازات و رتبه بندی ها عرضه شد. بازی Counter-Strike اولین بار در سال ۱۹۹۹ رونمایی شد. شاید Valve Software سازنده و صاحب امتیاز این بازی هیچوقت فکرش را هم نمی کرد که Counter-Strike به بزرگ ترین بازی آنلاین مبدل گردد.

بازی Counter-Strike و تبدیل شدن به یک ستاره

در سال ۱۹۹۹ بود که اولین نسخه ی بازی Counter-Strike نسخه ای تکامل یافته از بازی Half-Life بود. در واقع نام بازی نیز از هر دوی آنها گرفته شده بود. یعنی نام اولین نسخه Half-Life: Counter-Strike نام گرفت. بعد از آن نسخه ی ۱ و ۱٫۵ و بعد از آن ها نسخه ی ۱٫۶ در سال ۲۰۰۳ عرضه شدند.

بازی Counter-Strike جزو اولین بازی های تحت شبکه ای بود که جذابیت متفاوت آن بازیکنان سراسر دنیا را به سمت خود جذب کرد. این بازی در کمتر از ۳ سال توانست رتبه ی اولین بازی اکشن آنلاین را از آن خود کند و حتی بعد از ۱۰ سال اجازه ی نزدیک شدن رقبا را به این مقام نیز نداده است.

همین حالا که در حال مطالعه ی این متن هستید، بیشتر از ده ها میلیون بازیکن از سراسر جهان در حال بازی کردن یکی از نسخه های Counter-Strike می باشند. میلیون ها سرور فعال و شلوغ برای این بازی وجود دارند که شما برای بازی کردن در این سرورها می بایست در صف بایستید! البته تعداد این سرورها به قدری زیاد است که می توان سرورهای خلوت را نیز پیدا کرد.

داستان بازی را نیز می توان در یک خط توضیح داد! ماجرای درگیری همیشگی پلیس ها و نیروهای ویژه با تروریست ها و تبهکاران می باشد. ایجاد این ۲ دسته ی کلی، اتحاد و استراتژی های خاصی برای پیروزی در هر بازی طلب می کند.

بازی Counter-Strike 1.6 که با گرافیک ساده و گیم پلی دوست داشتنی خود توانست دل تمام بازیکنان را برباید، مسئولان و سازندگانش را بر آن داشت تا نسخه ای جدید و متفاوت تر از این بازی ارائه کنند. در سال ۲۰۰۳ این کار کلید خورد و در سال ۲۰۰۴ نسخه ای جدید و به معنای واژه خارق العاده از یک بازی اکشن توسط Valve Software عرضه شد.

این بازی Counter-Strike: Source نام گرفت. این نسخه همان نسخه ی اولیه ولی صد پله کامل تر و بهتر می باشد. البته سلاح ها تغییر خاصی نکردند. ولی گیم پلی بازی بسیار بالاتر رفته و استایل ها و یونی فرم های کاراکترها نیز بسیار بهینه تر شدند. البته در گروه Counter-Terrorist ها این تغییر قیافه ها به وضوح دیده می شود.

به این نسخه، Motion Bluer اضافه شد و گرافیک آن نسبت به نسخه ی قبلی چندین برابر افزایش پیدا کرد. از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۲ این بازی ۸ سال حکمران بی چون و چرای بازی های آنلاین بود تا اینکه برادر بزرگتر او Counter-Strike Global Offensive معرفی شد. اگرچه هنوز هم که هنوزه خیلی ها دست از Source نمی کشند و با آن انس گرفته اند.

بازی فوق العاده بی نظیر و گرافیکی Counter-Strike Global Offensive

در سال ۲۰۱۰ شرکت Valve Software کلید نسخه ی جدید بازی Counter-Strike را زد و در سال ۲۰۱۱ به صورت عمده اقدام به پخش عکس ها، تریلرها و مشخصات بازی کرد. در واقع در سال ۲۰۱۱ این بازی به صورت رسمی معرفی شد.

اما این بار Valve Software به جای کمک گرفتن از Half-Life از شرکت Hidden Path Entertainment کمک گرفت تا در بخش گرافیک بازی شاهد تغییرات بسیار بسیار بزرگی باشیم. تغییراتی که اگر با این بازی آشنایی قبلی نداشته باشید بدون شک نمی توانید حدس بزنید که این بازی نیز یکی از نسخه های محبوب ترین بازی جهان یعنی کانتر استرایک می باشد.

گرافیک بازی به صورت خیره کننده ای افزایش یافته و تعداد سلاح ها و امکانات سلاح های بازی چندین برابر شده است. استایل و یونی فرم و تعداد کاراکترهای بازی نیز به چند ده نفر افزایش یافته است. نقشه های بازی و سبک شروع بازی نیز بسیار بسیار گسترده تر شده اند.

برای مثال، در ابتدای شروع بازی، بازیکنان گروه Counter-Terrorist از هلیکوپتر نیروهای ویژه و امنیتی پیاده می شوند. تروریست ها نیز با لباس ها و ملیت های جدیدی می باشند. برای مثال، در Counter-Strike Global Offensive تروریست های افغانستانی و پاکستانی نیز حضور دارند و در عوض در گروه مقابل، پلیس های ویژه ی کشورهای آلمان، فرانسه، انگلیس، آمریکا و نیروهای ناتو نیز حضور دارند.

سازندگان بازی این بار نحوه ی جدیدی از گیم پلی این بازی را تولید کردند. کاراکترها و گروه های دو طرف مطابق با زمین مورد نظر انتخاب می شوند. برای مثال اگر زمین de_dust را انتخاب کنید، از آنجایی که این زمین در کشور افغانستان است، گروه ضد تروریست یا ct ارتش آمریکا خواهند بود و تروریست ها، همان تروریست های کشور افعانستان هستند. در زمین های دیگر نیز دقیقاً منطبق با محل برگزاری مسابقه، اعضای دو تیم به درستی انتخاب شده اند.

این قابلیت باعث می شود تا بیش از چند ده مدل کاراکتر در بازی دیده شوند. تروریست ها می توانند گروه های مافیا، گروه های تروریست، گروه های شورشی، گروه های شرکت های بزرگ تبهکاری و … باشند. ضد تروریست ها نیز می توانند گروه های FBI ، گروه های ضد شورشی، گروه های ارتش کشورها، پلیس های بین المللی، گروه ویژه و … باشند. این کار بسیار جالب و ستودنی بوده و خستگی کاراکترهای تکراری را برطرف می کند.

گیم پلی بازی ۱۸۰ درجه تغییر کرده است. البته این تغییر بدون شک در سمت مثبت بوده است. در تمام بخش های بازی شاهد اتفاقاتی جدید خواهید بود. مسئولان بازی به خوبی همان چیزی را که می خواستند ارائه کردند. طبق نوشته ای که در سایت Steam ، از سازندگان و همکاران بازی Counter-Strike Global Offensive نوشته شده است، مسئولان ذکر کرده اند که بازی همان گونه ای از آب درآمد که می خواستیم.

چندی پیش نسخه های آزمایشی این بازی عرضه شده بودند که یا اجرا نمی شدند و یا در حین بازی ، با ارور یا بسته شدن نا گهانی مواجه می شدند. طبق وعده ی قبلی، بازی در اواخر سال ۲۰۱۲ به بازار جهانی عرضه شد که هنوز هم چند نقص کوچک داشت.

ولی با پیگیری سریع سازندگان، نسخه ی کامل این بازی در ماه فوریه ۲۰۱۳ عرضه شد. این نسخه، نسخه ی نهایی بازی بوده و تست شده می باشد. البته مسلماً مثل بازی CS: Source که با آپدیت های ماهیانه ی خود مشکلات را حل کرده و امکانات جدیدی به نسخه های جدید اضافه می کرد، Counter-Strike Global Offensive نیز به این گونه خواهد بود.

این بازی کاملاً توانایی اتصال به سرورهای آنلاین را دارا می باشد. هم اکنون بیش از ۴۰۰ هزار سرور فعال این بازی در کشورهای مختلف وجود دارند که می توانید با سرعت اینترنت مناسب به این سرورها متصل شده و به صورت آنلاین و بدون محدودیت با دیگر بازیکنان سر تا سر دنیا بازی کنید.

برای آنلاین بازی کردن چند نکته ی مهم وجود دارد:

۱- داشتن اینترنت مناسب با سرعت حداقل ۵۱۲kb/s
2- مجهز بودن سیستم شما به پردازنده ی قدرتمند و همچنین کاهش گرافیک بازی تا حد امکان برای افزایش سرعت در ارتباط آنلاین
۳- انتخاب سرورهایی با موقعیت جغرافیایی نزدیک به ایران. این نکته حائز اهمیت بالایی می باشد. خوشبختانه کشور روسیه، اوکراین و رومانی تعداد بسیار بالایی سرور فعال بازی دارند. نزدیک بودن موقعیت مکانی یک سرور با شما در افزایش سرعت ارتباط رابطه ی مستقیم دارد که خوشبختانه کشورهای روسیه، اوکراین و رومانی نیز به ایران نزدیک می باشند.

ویژگی های کلیدی بازی Counter-Strike Global Offensive

- افزایش چشم گیر کیفیت و گرافیک بازی
- افزایش ده ها سلاح جدید و مدرن
- اضافه شدن قابلیت های تاکتیکی
- توانایی ساخت استراتژی های جنگی
- اضافه شدن بیش از ۳۰ مدل کاراکتر جدید
- اضافه شدن ده ها نقشه ی جدید به صورت پیش فرض
- تطابق کامل و وجود نقشه ها و سلاح های نسخه های قدیمی
- قابلیت بازی کردن به صورت آنلاین بدون محدودیت یا عضویت
- پشتیبانی از اکانت های Steam جهت اتصال به سرورهای استیم
- دانلود اتوماتیک نقشه ها و فایل های مورد نیاز برای اتصال به یک سرور
- توانایی بازی کردن به صورت شبکه ای (LAN یا WireLess) و همچنین Single Player برای تمرین و دست گرمی
- ضریب هوش مصنوعی بسیار بالای ربات ها
- قابلیت بازی کردن آنلاین حتی با اینترنت های ۵۱۲ کیلوبیت بر ثانیه ای ایران

حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Counter-Strike Global Offensive

Minimum System Requirements

CPU: 2.5GHz Intel Core 2 Duo E6600 or AMD Phenom X3 8750 processor or better
RAM: 1GB XP / 2GB Vista / 7 / 8
OS: Windows XP / Vista / 7 / 8
Video Card: 256 MB or more and should be a DirectX 9-compatible with support for Pixel Shader 3.0
Sound Card: Yes
Free Disk Space: 8 GB

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۳/۰۳/۱۹
معین

نظرات  (۱)

چجوری آنلاین میشه آقا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی